Pages

Tuesday 25 May 2010

NASIHAT KEPADA PERDANA MENTERI: SELAMATKAN UMNO DAN NEGARA

Ekoran dari berita rombakan kabinet yang tersiar di alam siber, satu kempen telah dimulakan oleh blogger pro-UMNO untuk meletakkan banner berikut di blog-blog yang masih sayangkan UMNO dan negara. 


 
Banner ini telah pun diletakkan di beberapa blog seperti House PK, A Voice, OutSyed The Box, Lenggong Valley, Mantra...in deep tots, Sri Tri Buana, C-Bok, The Darker Side.

Selain dari banner ini, saya salinkan di bawah ini satu komen dari Damansara kepada tulisan A Voice di atas:
YAB Perdana Menteri perlu memahami kesukaran yang dihadapi oleh masyarakat pro-UMNO didalam mempertahankan UMNO.
Kami yang amat pro-UMNO cukup hampa bila tindakan pemimpin-pemimpin yang sangat melampaui batas dibiarkan sewenang-wenangnya berlaku.
Kami yang amat pro-UMNO cukup hampa bila hanya terpaksa menelan maruah ketika mereka dikalangan yang amat rapat dengan para pemimpin UMNO dan tidak langsung diundi kemana-mana jawatan bercakap dan bertindak seolah-olah merekalah pemimpin yang dipilih untuk memimpin kami. Seolah-olah bila kita mengundi seorang pemimpin maka seluruh ahli keluarganya menjadi pemimpin sekaligus.
Kami yang amat pro-UMNO cukup hampa bila ditertawa dan dihina ketika orang yang sebenarnya liabiliti kepada UMNO ingin dijulang dan diberikan jawatan penting walaupun tindakan amat bodoh itu sudah diketahui akan meretakkan lagi singgahsana UMNO yang sedang merekah disana-sini.
Kami yang amat pro-UMNO cukup hampa bila kepimpinan negara yang diterajui oleh para pemimpin UMNO melakukan tindakan-tindakan yang tidak masuk akal seperti memberhentikan tokoh korporat yang sudah terang lagi bersuluh kebolehannya sebagai peneraju korporat berkelas dunia. Peliknya mereka yang sudah dijamin kegagalan dan kedangkalan menjual harta milik negara pada nilai 1 Pound dikekalkan seperti anak emas.
Fikirkanlah wahai YAB Perdana Menteri yang amat kami hormati, sementara kuasa masih ada ditangan.
Jangan pula bila kuasa sudah bertukar tangan nanti YAB akan meraung menyalahkan betapa masyarakat Melayu ini rupanya mudah lupa.
Percayalah, mereka yang sedang lupa diri sekarang ini hanyalah dikalangan pemimpin UMNO sahaja.
Saya sokong sepenuhnya pesanan kepada PM ini. Ingatlah, bila kita orang Melayu sudah hilang segalanya, air mata berdarah pun tidak bermakna lagi.

1 comment:

  1. Wahai Melayu yg tak sedar diri,
    1. Sedarkah anda bahawa kaum Cina di Malaysia sudah bersatu utk merampas Puterajaya di PRU13 nanti?
    2. MCA dgn pemimpin pelakun lucahnya serta Gerakan hanya akan menjadi musuh dlm selimut BN. Mereka akan hanya berkempen spt melepaskan batuk di tangga. MCA dan Gerakan hanya akan menekan UMNO utk memberi berbagai2 macam tuntutan utk kaum Cina bila masa pilihanraya.
    3. Di kawasan2 Parliamen bandar di mana kaum Cina adalah majoriti, DAP akan menang. PKR dan PAS akan digunakan di kawasan majoriti Melayu utk meraih undi kaum Melayu. Dgn itu, Pakatan Rakyat akan menang cemerlang di PRU13 nanti.
    4. Sudah tentulah Anwar Ibrahim (kes liwat di mahkamah akan ditunda sehingga PRU13) akan menjadi PM.
    5. Lepas itu DAP akan meminda perlembagaan Malaysia dgn kelebihan kerusi PR 2/3 di Parliamen. Yang pertama Institusi Raja-Raja Melayu akan dihapuskan supaya mengujudkan Republik of Malaysia. Lim Kit Siang akan jadi PM. Anwar akan jadi Presiden Melayu yg pertama dan terakhir.
    6. Maka bermulalah mimpi ngeri utuk orang2 Melayu di Republik of Malaysia ......

    ReplyDelete

Please adhere to proper blog etiquette when posting your comments. This blog owner will exercise his absolution discretion in allowing or rejecting any comments that are deemed seditious, defamatory, libelous, racist, vulgar, insulting, and other remarks that exhibit similar characteristics. If you insist on using anonymous comments, please write your name or other IDs at the end of your message.