Pages

Friday 15 January 2010

AWAS! BLOG YANG MENGHINA ISLAM DAN NABI MUHAMMAD

Seorang pemberi komen di dalam blog Gelagat Anwar telah mendedahkan satu blog yang jelas menghina Islam dan Nabi Muhammad.

Blog ini bertajuk "Berita Muslim Sahih" dan boleh di layari di sini.

Antara tulisan yang menghina terdapat dalam postingnya yang bertajuk "3 Bukti Logis & Faktual Allah swt Bukan Tuhan," yang mengandungi penghinaan seperti:
  1. Allah bukan Tuhan yang disembah orang Islam.
  2. Menyamakan Allah dengan batu (iaitu batu hajar aswad).
  3. Allah disebut sebagai "awloh".
  4. Bila orang Islam bersolat ke arah Kiblat, mereka menyembah kaum Quraish.
  5. ...dan banyak lagi penghinaan.
Bahasa dan gaya tulisan pemilik blog ini menunjukkan dia orang Indonesia atau lokasi blog itu terletak di Indonesia.

Harap para blogger Islam turut mendedahkan blog yang sesat ini, dan pihak berkuasa agama Islam mengambil tindakan yang sewajarnya.

4 comments:

  1. Saudara Alizul,

    Terlalu sakitnya hati saya bila klik pada link blog jahanam yang saudara nyatakan di atas. Memang sah penulisnya adalah kafir laknat dari Indonesia ataupun orang yang sudah murtad.

    Kalau lah ada caranya untuk kita hapuskan blog-blog sebegini.... saya tak pandai, kalau ada yang pandai, cubalah berbuat sesuatu.. terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Salam Saudara DA,

    Terima kasih di atas komen saudara. Perasaan saya juga seperti saudara.

    Pemberi komen dalam blog Gelagat Anwar yang disebut dalam tulisan saya di atas, ada memberi cadangan bagaimana nak melaporkannya agar blog itu di tutup. Sila lihat di link Gelagat Anwar yang diberi di atas atau pergi ke link berikut:

    http://gelagatanwar.wordpress.com/2010/01/14/anwar-menggunakan-qaradawi/

    Pemberi komen berkenaan bernama pakcikli00.

    Cara ini mestilah dilakukan beramai-ramai. Semakin banyak yang melapor semakin cepat blog tersebut ditutup. Marilah kita berusaha bersama.

    ReplyDelete
  3. anda juga boleh melihat blog Dayakbaru.com dan baca komen2 pembaca tapi kebanyakannya dalam bahasa Iban....malah ada yg cadangkan agar kaum Dayak hidupkan kembali budaya 'headhunting' utk penggal kepala orang Melayu/Islam dan bakar masjid.

    ReplyDelete
  4. saya juga ada salinan printscreen facebook yang dimaksudkan, kurang ajar giler...dengar khabar dia dh delete blog dia dan daftar nama baru and minta maaf..sorrylah..dah ada orang report kat polis..bukan dari indon mangkuk ni, mcm bahasa orang sabahan..

    ReplyDelete

Please adhere to proper blog etiquette when posting your comments. This blog owner will exercise his absolution discretion in allowing or rejecting any comments that are deemed seditious, defamatory, libelous, racist, vulgar, insulting, and other remarks that exhibit similar characteristics. If you insist on using anonymous comments, please write your name or other IDs at the end of your message.